Du kan alltid nå oss på vår døgnåpen telefon 52 71 54 40.
Vi ønsker at dere som pårørende skal oppleve å bli ivaretatt på aller beste måte. Vi hjelper til med alt det praktiske; fra meldinger til det offentlige til hjelp med planlegging og gjennomføring av gravferden.
Vi anbefaler at det gjennomføres et planleggingsmøte/konferanse – fortrinnsvis på byråets konferanserom men vi kan også ha det hjemme hos dere pårørende. En samtale varer som regel et par timer.
Vi kan arrangere hele eller deler av gravferden og hjelpe dere med følgende:
-
- Meldinger til offentlige instanser
- Meldinger og informasjon til alle som skal utføre en handling i begravelsen og gravstedet. (kirkeverge/gravplassansvarlige, prest/sermoniansvarlig, organist/musikere, forsangere, solist)
- Å velge mellom kistebegravelse og bisettelse (kremasjon)
- Å velge type seremoni (kirkelig, humanistisk, livssynsåpen seremoni eller seremonier for andre trossamfunn.
- Å velge kiste, nedlegg i kiste og transport til sted seremoni.
- Planlegge en eventuell syning med eller uten båreandakt.
- Utforme og bestille dødsannonse til avis.
- Planlegge selve seremonien (lage programhefte, hjelpe til med valg av sanger, musikk, solist, blomster, pynting og lignende.
- Legge til rette for Minnemøte med bevertning etter begravelsen.
- Søknad til NAV om gravferdstilskudd (når dette er innenfor NAV´s retningslinjer).
- Gravsted og gravstein.
Vi vil informere om priser underveis i samtalen, og vil også komme med et komplett prisoverslag når alle valg/ønsker er tatt.
Vi vil anbefale at du bruker vår Planlegger før planleggings-samtalen. Her kan du helt uforpliktende legge inn dine ulike valg. Dette er ikke en bindende bestilling, men tjener som et utgangspunkt for planleggingen av begravelsen sammen med oss.